ФОРЕКС ИНДИКАТОР CROSSOVER

Лучшие Форекс брокеры 2021:

Индикатор Trix Crossover

неограниченную потерю средств, которая может возникнуть прямо или косвенно из-за использования данной информации. Редакция вебсайта не несет ответственность за содержание комментариев и отзывов пользователей о форекс-компаниях.

Например, еще до пересечения линий можно заметить сигналы о смене рыночной тенденции, что выражается в изменении цвета полосок. Кроме того, в окне индикатора появляются стрелки, http://etflorex.com/v-novosibirske-nachali-sdavat%d1%8c-pomeshhenija-pod/ указывающие, в каком направлении может происходить дальнейшее развитие рынка. В совокупности все эти показатели предоставляют не мало информации для размышлений.

Индикатор Demarker Для Форекс И Его Особенности

TRIX предусматривает настройку двух параметров, влияющих на значения осциллятора. К ним относятся периоды 3-х экспоненциальных МА и сигнальной линии (МА от индикатора TRIX). Дивергенция – это один из самых сильных трейдинговая стратегия разворотных сигналов. Найти ее очень просто – следует сравнить показания индикатора и самого графика. Если они расходятся – то это первый признак дивергенции, которая может указывать на изменение тенденции.

TRIX – довольно простой индикатор, который помогает сгладить колебания цен и показывает направление доминирующего импульса (или его отсутствия) в валютные пары. Перед использованием индикатора убедитесь, что вы понимаете, как интерпретировать TRIX, его стратегии, а также его ограничения. Когда TRIX используется в качестве индикатора импульса, положительное значение указывает на то, что импульс увеличивается, а отрицательное значение указывает на то, что импульс уменьшается.

Индикатор Trix (скачать)

Сигнал на покупку поступит в тот момент, когда быстрый мувинг TRIX пересечет медленный по направлению снизу вверх, при это его кривая окрасится в красный цвет. Стохастик должен подтвердить сигнал, покинув зону перепроданности. Дополнительным подтверждением будет пересечение мувингов стохастика друг с другом. Сам по себе индикатор Trix является подвальным и состоит из двух линий, взаимодействующих друг с другом. Одна из них является быстрой, указывая нам на краткосрочные тенденции, а другая линия является медленной, отражая более сглаженную картину рынка. Индикатор Trix, который также можно отнести к , — прекрасный помощник во время торговли, который позволяет выйти на хорошие результаты. Это трендовый инструмент, точно сигнализирующий о тенденциях рынка, также он показывает и точки разворотов.

  • Разница заключается лишь в том, что в расчете индикатора используется троекратно сглаженная скользящая средняя.
  • При этом чем дальше от нулевой отметки образуется пересечение сигнальной и базовой линией, тем сильнее считается сигнал.
  • Рассматриваемый осциллятор генерирует 2 главных сигнала, которые возникают в момент, когда пересекается нулевой уровень и когда основная линия пересекает сигнальную.
  • Данная методика может давать около 70-75% прибыльных сигналов.

Кроме классического сочетания TRIX с МА на разных интернет-ресурсах предлагается много сомнительных стратегий с использованием кастомных индикаторов. Об их надежности информация отсутствует, в связи с чем, каждый участник торговли должен выбрать самостоятельно самую эффективную. Трейдер должен решить сам – тратить время на тестирование стратегий экспериментальным путем или применять проверенный осциллятор Moving Average Convergence/Divergence. Ордер Стоп Лосс выставляется на ближайшем экстремальном значении цены либо на основном уровне. Тейк профит устанавливается по аналогичному принципу, однако, он должен быть по меньшей мере в полтора раза больше ордера Стоп Лосс. При невозможности выполнения данного условия стоит отказаться входить в рынок совсем из-за вероятности отрицательного результата торговли.

Лучшие Форекс брокеры 2021:

Одним из основных преимуществ индикатора trix является возможность отфильтровывать большую часть рыночного шума. Сигналы расхождения с ценой – это востребованная торговая система, которая применяется не только на бинарных опционах, но и на рынке Форекс. При дивергенции индикатора на ценовом графике появляется восходящий тренд, а значит, необходимо открывать сделку на повышение Call. Конвергенция линии Трикс свидетельствует о наличии нисходящей тенденции, рекомендующей заключать сделку на понижение Put. Сигналы тренда – это один из основных способов использования импульсного инструмента.

При использовании в качестве индикатора импульса положительные значения указывают, что импульс набирает силу, в то время, как отрицательные значения подразумевают снижение импульса. Такой расчет помогает отфильтровать трендовое движение от рыночных шумов. Таким образом, инвестиции будет положительным, пока тройная сглаженная EMA движется вверх и приобретет отрицательное значение, как только тройная сглаженная EMA поворачивает вниз. Тройное сглаживание гарантирует, что количество разворотов будет сведено к минимуму. Так что вполне можно оставить настройки индикатора Trix в изначальном виде, тем более что при изменении таймфрейма графики сами перестраиваются и не нуждаются в корректировке настроек.

Индикатор Trix Описание И Применение

Поскольку TRIX индикатор не включен в стандартный набор индикаторов торгового терминала МетаТрейдер 4, перед тем, как его установить, нужно скачать инструмент в сам терминал. Его можно найти в свободном доступе в интернете на одном из ресурсов. Его линии более сглаженные, следовательно, они слабее реагируют на ценовой шум и реже подают сигналы. Это признак того, http://www.infinityvine.co/amarkets-foreks-broker/ что рынок перетянули продавцы, начался нисходящий тренд. Самый простой сигнал – это пробитие нулевого уровня мувингами. Так как основные сигналы TRIX будет давать на основе данных экспоненциальной кривой, то и главным параметром будет период этой линии. Когда период определен, индикатор рассчитывает для этого участка графика тройной экспоненциальный мувинг.

Для экономии времени при анализе графика используют различные инструменты, к одним из них и относится индикатор TRIX, речь о котором пойдет далее. Осциллятор имеет два параметра, изменение которых влияет на его показания – это период TRIX (трех основных ЕМА индикатора) и период сигнальной линии (скользящей средней от TRIX). Индикатор технического анализа TRIX не входит в стандартный набор инструментов торговой платформы Meta Trader 4. Тем не менее, этот индикатор пользуется популярностью у некоторой группы трейдеров, и упоминания о нем периодически мелькают на тематических форумах. Дивергенцией называется расхождение экстремумов на графиках индикатора и цены. Медвежья дивергенция возникает, когда цена достигает нового минимума, а локальный минимум на осцилляторе все еще находится выше предыдущего. И наоборот, бычья дивергенция возникает, когда цена достигает нового максимума, а максимум на осцилляторе расположен ниже предыдущего.

Для того чтобы воспользоваться индикатором вам как всегда потребуется добавить его в терминал трейдера. Далее войдите топ платформ для трейдинга 2022 в каталог данных терминала через меню файл и сбросьте данный инструмент в каталог с названием indicators.

На рисунке ниже изображен хороший пример отработки дивергенции . Он не входит в набор стандартных инструментов платформы МетаТрейдер 4. Он относится к категории старожил среди методов технического анализа рынков. В его основе лежат обычные скользящие средние, и он имеет несколько индикатор trix вариантов использования на практике. Разберем состав индикатора TRIX и его применение в торговых стратегиях на рынке Форекс. В нижнем окне под графиком движения цены вертикально чертой, синего цвета, отмечена точка пересечения нулевой отметки кривыми линиями осциллографа.

Лучшие Форекс брокеры 2021:

Представленные данные – это только предположения, основанные на нашем опыте. Публикуемые результаты торговли добавляются исключительно с целью демонстрации эффективности и не являются заявлением доходности. Прошлые результаты не гарантируют конкретных результатов в будущем.

Но вы должны понимать, что он не является волшебной палочкой, которая всегда будет спасать вас от ложных сигналов. Я могу сказать, что трикс может стать прекрасным дополнением к вашей торговой системе. Нет, он порой и сам выдает очень хорошие сигналы, но вот для того, чтобы входить в рынок наиболее выгодно, нам необходимо будет иметь дополнительные фильтры. Основным достоинством этого инструмента является тот факт, что он не перерисовывает свои показания.

Индикаторы Для Форекс

После этого открываете необходимую валютную пару, тайм-фрейм и переносите индикатор из окна «Навигатор» на открытый график. При использовании любых индикаторов трейдер должен помнить, что ни один из них не способен сделать торговлю прибыльной. Программы лишь помогают участнику торговли принимать решения. Пересечение линии не нужно учитывать в качестве сигнала для создания ордеров, когда на графике присутствует флет, так как практически всегда подобные сигналы оказываются ложными. Данная характеристика позволяет запустить визуальные и звуковые сигналы. Для того, чтобы включить описанные выше сигналы, нужно внести в это поле значение «True».

Одна из которых медленная и считается основной, а вторая быстрая и считается второстепенной. Их пересечение и формирует сигнал к открытию позиции, который указан на скриншоте ниже. Направления трендового движения определяется довольно просто. Если толстая линия индикатора движется ниже нулевой отметки и имеет красный цвет, значит, на рынке доминирует медвежий тренд. Trix выглядит в виде двух переплетенных линий, которые двигаются вдоль нулевого уровня. Кривые линии, при каждом изменении движения рынка, изменяют свой цвет с зеленого на красный и наоборот. Одна из линий имеет более жирный вид и считается главной, второстепенная линия намного тоньше.

Как установить индикатор

Именно поэтому данные инструменты могут как дополнять друг друга, так и взаимозаменять. Такой принцип расчета позволяет рассчитать процентное изменение текущей тройной линии EMA по отношению к прошлому периоду. Если говорить простым языком, то осциллятор TRIX отображает процентную разницу между Close-ценами каждой свечи графика. И все же, чтобы полноценно торговать, одних сигналов данного осциллятора мало. Необходимо задействовать хотя бы еще один инструмент в качестве фильтра ложных сигналов.

Индикатор EMA Crossover signal становится понятнее, благодаря Azzx volume

Добрый день, друзья! Сегодня мы продолжим беседу про МАшки. Я бы хотел рассказать вам про индикатор EMA crossover signal (1), а также про индикатор Azzx EMA volume (2). Хочу показать вам, как они работают в связке и по отдельности.

Итак, начнем с первого

Этот инструмент построен на базе двух экспоненциальных МАшек с периодом 5 и 6. На базе их пересечения на графике появляются стрелки. Зеленая — когда быстрая пересекает медленную снизу вверх. Красная , когда быстрая пересекает медленную сверху вниз.

Но работать по нему на маленькой движухе не получится. Если на 5M туда-сюда график ходит около 10 пунктов по четырехзнаку, то торговля может быть убыточная.

3,

ECN счета в Альпари для тех, кто поймет тут все и мне не нужно распинаться.

Только если движение началось и его хорошо заметно с помощью скользящей средней, то можно входить. Если не зашло, перекрываем двойным лотом, получаем прибыль. Должно получиться в тренде.

Кое-кто советует использовать еще одни индикатор EMA, настройка у одного 7, у другого 5. Я попробовал измерить расстояние между ними — трудно. А оно должно быть, по указаниям, больше 3-4 пунктов. В общем, одной EMA форекс вполне достаточно для того, чтобы торговать по тренду. Вообще-то, нет. Нужны более глубокие знания о рынке. Но наугад можно взять пару прибыльных сделок. Альпари центовый счет для пары прибыльных сделок и для успешной карьеры тоже. Дальше.

Второй инструмент

Второй инструмент у нас красавчик! По инструкции он работает с объемом. Если растет объем, и цена движется вверх, то красная линия выше двух других, если растет объем, и цена движется вниз, то синяя (я сделал ее желтой, плохо было видно) линия выше двух других.

7,

Вообще, если говорить про подобные инструменты, то они опираются на разные данные , этот на объемы, есть те, что опираются на ускорение, и много других подходов. Я считаю, что такие инструменты, вообще, очень удачные. Они хорошо читаются, и мне просто понятны.

Давайте разберемся с тем, как он работает. Значит, если одна линия выше другой крайней, то этого недостаточно. Важно, чтобы они разбегались в разные стороны, тогда сигнал будет надежный.

А теперь давайте соединим два наших инструмента. И посмотрим как индикатор, скользящие средние EMA внутри которого становится системой, а второй EMA индикатор, скачать бесплатно оба можно будет внизу по ссылке, в этом ему помогает.

10

Система

Система выглядит у нас так. Индикатор EMA это указатель тренда, но нижний инструмент тоже имеет подъем. Это говорит о волатильности. Когда полоса растет и желтая вверху и разбегается с красной, то можно входить по каждой красной стрелочке. Если первая сделка не зашла, перекрываем ее еще одной с большим объемом. Так выходим в хороший плюс во время тренда.

1

Законченная ли эта система? Стоит ли эти индикаторы форекс на EMA скачать? Взять их точно стоит! А вот насчет законченности, я бы сказал так… Система очень хороша. Она выглядит наглой, такой, как нужно рынку. Но она очень слаба во флете. Если вы будете путаться между трендом и флетом, а вы будете… Если на графике будет то движение вверх, то вниз, и вы не будете успевать перестроить стратегию, то вы будет терять. А вы будете!

1

Поэтому беритесь за ум. Смотрите, как работает эта система, учитесь понимать рынок с разных сторон. Делайте шаги навстречу ему. Только таким способом вы добьетесь результата!

1 14,

Тут получите инструменты! Торгуйте с брокером Альпари. Альпари обзор. На этом все! До новых заметок!

Moving average crossover scanner

It is enough to place the indicator on one chart and you will receive an alert from any symbol and any time frame of your choice.

I recommend you to put the indicator on a EURUSD M5 chart, preferable a clean chart without any other indicators or Expert Advisors on it.

Please note that due to the multi-time frame functionality neither buy/sell advice nor MA lines will be drawn on the chart.

Input parameters

Please find the description and explanation of the input parameters here.

Please check out my other Moving Average products:

Great developer delivers great products and services..

Superb useful scanner ! MA cross & MACD scanner + extra filter ! really worth it ! NICE .

▶ Индикатор VR Alert форекс для метатрейдер

Great tool, very low loading to the CPU, very helpful to save me a lot of time.

Пользователь не оставил комментарий к оценке

Great developer delivers great products and services..

Superb useful scanner ! MA cross & MACD scanner + extra filter ! really worth it ! NICE .

Great tool, very low loading to the CPU, very helpful to save me a lot of time.

I use this tool a LOT. because it does the job without using a lot of ram. Also it has a couple extra features like Macd and RSI that I find quite useful.

This author uses excellent coding methods, his tools perform exactly as he says. and he is very quick with support issues!

Excellent product,,used it for over 18 months. very valuable. well worth the money. regular updates and product always enhanced by updates. thanks

Great Product with multiple scanning capabilities! No excess baggage, simply does what it claims to do and doesn't slow down the CPU. The developer was also great at answering my questions honestly before I purchased the product. I have a couple suggestions that could potentially make this great scanner even better for the user (which I will post in the comments section), but even as is; its still great value. Well Done Jan!

UPDATE: Feb 6/19- This developer really goes above and beyond. Listening to suggestions and implementing those that are reasonable+beneficial. Great product that continues to get even better. Well Done !

Scanner works great, little overhead. MA Cross, it either does it or not, it does it. BUT! This developer has gone way above and beyond the call of duty and made many updates to the package free of charge. I believe the world needs more of that, and especially the trading world. Thanks Jan for all you do. All the best.

3 MAs MTF Crossover Indicator Download

3 MAs MTF Crossover Indicator shows different colors based on 3 moving average lines crossover ( up , down , flat ).

Жүктеу 3 MAs MTF Crossover Indicator :

пікір қалдыру Жауапты болдырмау

Сіздің электрондық пошта мекен-жайы жарияланбайды.

Менің атымды сақта, электрондық пошта, мен келесі шолуда осы веб-шолғыштағы веб-сайтты.

Best New SUVs and Crossovers of 2022

Thanks to generous cargo space and rugged styling, crossovers and SUVs have become America’s most desirable vehicles, and these are the best ones you can buy.

Crossovers and SUVs are among the most popular new cars on the market today, and automakers are supplying that demand with models of all shapes and sizes. To make the shopping process less daunting and easier to navigate, we’ve compiled a list of the best crossovers and SUVs of 2022. The collection includes at least one model from every segment, our 10Best winners, Editor’s Choice picks, and other highly ranked models.

Those who are interested in the best crossovers and SUVs from 2022 can refer to last year’s list.

Every Crossover and SUV Ranked from Worst to Best:

Although the 2022 Mazda CX-30 is close in size to the CX-3 SUV, it’s a more modern—and hugely desirable—offering. It borrows its styling, interior design, and powertrain from the Mazda 3 sedan and hatchback, and adds a slightly lifted suspension that gives it an SUV-like feel (albeit barely) from behind the wheel. A 2.5-liter four-cylinder provides adequate power and can be had with either front- or all-wheel drive; a far more powerful turbocharged 2.5-liter is optional and comes standard with all-wheel drive. Inside you’ll find a near-premium cabin that should give more-expensive rivals such as the Audi Q3 and the BMW X1 pause; Mazda throws in a host of standard driver-assistance features as well. In our opinion, if you insist on a subcompact SUV over a similarly priced sedan or hatchback, the CX-30 belongs at the very top of your shopping list.

Even three model years into its initial run, the 2022 Hyundai Kona continues to turn heads with its bold styling. But this SUV is more than just a style item, as it offers crisp handling and a gutsy optional turbocharged four-cylinder engine. If you can’t afford to upgrade to the 175-hp turbo powertrain, the base nonturbo model is slower but still plenty fun to drive. The Kona’s cabin is nicely trimmed and comfortable for four adults, although rear-seat headroom and cargo space aren’t as generous as slightly larger rivals. Despite its practical downfalls, the Kona remains one of the best looking and best driving small SUVs available today and it’s one we’re happy to recommend.

The 2022 Kia Soul puts the «fun» in funky and functional with its distinctly boxy design and remarkably roomy cabin. The subcompact SUV has corporate competition from the new Kia Seltos and the Hyundai Kona, but the Soul is significantly cheaper. Kia offers buyers the choice between two gas-powered four-cylinders, one of which is a powerful 201-hp turbocharged engine. Alternatively, you can wait for the forthcoming electric model (reviewed separately). While Kia markets the Soul as an SUV, the vehicle’s lack of all-wheel drive and limited ground clearance make it seem like more of a large hatchback. Still, it possesses entertaining driving manners that complement its eccentric nature. The 2022 Soul isn’t especially fuel-efficient, and the base model doesn’t offer any driver-assistance features, but it’s hard to beat this ute’s affordability and personality.

Volvo’s fun and funky 2022 XC40 blends everything we love about the brand’s large SUVs with a more youthful appearance and a charming driving demeanor. Volvo offers two different turbocharged four-cylinders: The 184-hp T4 engine comes with front-wheel drive, and the more powerful 248-hp T5 gets all-wheel drive as standard. Inside, buyers will find a thoughtfully designed cabin complete with plenty of storage cubbies and a smattering of high-tech features. Compared with most of its subcompact-crossover rivals—such as the BMW X1 and the Mercedes-Benz GLA-class—the XC40 has a more commanding driving position, making it feel larger than it is.

Under the 2022 BMW X1’s somewhat anonymous-looking outer skin lies a playful chassis that give this small SUV a winning character. All X1s come with the a 228-hp turbocharged four-cylinder engine, which provides considerable pep and reasonable fuel economy. On a twisty road, the ute comes alive and delivers much of the same crisp handling and ride refinement that the BMW brand is known for. Inside, the cabin is spacious for four adults, and the large cargo area will swallow suitcases, groceries, and bulky items with ease. A few down-market materials and a pair of bar-stool-shaped front seats slightly dull the X1’s shine, though. For a sportier compact SUV wearing the roundel, check out the mechanically similar X2, which we review separately.

If the 2022 BMW X2 looks like a chopped-roof version of the X1 SUV, that’s because it is—but this little crossover dials in a bit more aggression to the driving dynamics. The standard engine is the same 228-hp turbocharged four-cylinder that’s in the X1, but the X2’s slightly sharper handling makes it more fun to wield on a twisty road. Unlike on the X1, BMW offers the X2 with a 302-hp four-pot, which turns it into a fire-breathing performance machine. The X2’s racier bodywork and faster roofline do come with some compromises, though: Interior space is more limited here for both people and cargo. But those crossover shoppers who value performance above all else will find the X2 more desirable than its squarer sibling.

When it comes to compact crossovers, it’s easy to see why the 2022 Mazda CX-5 wins the SUV equivalent of Best-in-Show. Not only does it boast beautifully sculpted bodywork, its interior is just as interesting to the eyes. Of course, Mazda has shown us that its attention to detail is more than skin-deep, with thoughtful ergonomics and engaging driving dynamics. Compared with its predominantly dull competitors, the CX-5 is delightfully athletic and equally refined. While the standard four-cylinder engine lacks the punch of the available turbo-four, both pair with a highly proficient automatic transmission and are more fuel efficient than their EPA ratings suggest. Despite a smaller cargo area than its key competitors, the 2022 CX-5 shines brighter than all its classmates and even some more-expensive alternatives, making it a shoo-in for our 2022 10Best list.

The compact SUV segment is full of good options, but one of our favorites is the 2022 Volkswagen Tiguan, which is one of the most well-rounded choices. It’s handsomely styled, well-equipped, and practical. Plus, the VW is one of only two compact SUVs that offer an optional third row of seats (the other is the Mitsubishi Outlander). All models come with the same 184-hp four-cylinder engine, which is admittedly a little poky. Still, its fuel economy is competitive with rivals such as the Honda CR-V and Toyota RAV4. While the Tiguan does offer some of the same sharp driving dynamics that endears us to majority of the Volkswagen lineup, its practicality is really what makes it worth buying.

If you’re seeking a compact SUV with impressive versatility, know that the 2022 Honda CR-V does just about everything well. The two-row Honda provides an attractive and spacious cabin bolstered by bountiful storage solutions that are perfect for pack rats and road trips. While neither of its four-cylinder powertrains—one turbocharged, one hybrid—are especially quick, both have notable fuel-economy ratings. Compared with the Mazda CX-5 and Volkswagen Tiguan, the CR-V is less entertaining from behind the wheel, but it has a pleasant ride and never feels uncoordinated. It also comes equipped with myriad active-safety features and offers all manner of popular technology. These qualities and a sophisticated appearance make the 2022 CR-V one of the best compact SUVs for small families.

From spartan to swanky to outdoorsy, the 2022 Toyota RAV4 offers something for almost everyone. The base LE covers the economical end of the spectrum while the well-equipped Limited and TRD Off-Road models offer impressive amounts of equipment aimed at two very different types of buyers. No matter which trim you choose, the RAV4 comes with a 2.5-liter four-cylinder engine and an eight-speed automatic. Front-wheel drive is standard but all-wheel drive is optional on the LE, XLE, XLE Premium, and Limited, and standard on the Adventure and TRD Off-Road models. The RAV4’s square-jawed looks are inspired by the 4Runner SUV and Tacoma pickup truck, but its car-based construction delivers a smoother ride than either of those trucks. Interior accommodations are spacious and the materials chosen are durable, but those buyers seeking modern-day convenience features such as power-adjustable seats, push-button start, and blind-spot monitoring will want to avoid the entry-level model.

Full-electric and hybrid powertrains continue to spread rapidly throughout the automotive industry, so it’s no surprise that hybrid-car specialist Toyota offers a 2022 RAV4 Hybrid and plug-in hybrid RAV4 called the Prime. The Japanese automaker has applied the lessons learned from its Prius hybrid to its entry in the far trendier compact-SUV class. Based on the regular nonhybrid RAV4 (reviewed separately), the RAV4 Hybrid and Prime offer similar practicality and features with much better fuel efficiency and, in the case of the Prime, respectable electric-only driving range. These electrified Toyotas aren’t alone in the segment—hybrid versions of the Honda CR-V, the Ford Escape, and the Mitsubishi Outlander are also available—but they are well-equipped to compete for your hard-earned dollar.

With a refined chassis, strong turbocharged engines, and a comfortable cabin, the 2022 Porsche Macan is a dual-purpose package unlike any other vehicle on the road today. It’s equally at home tearing it up at a track day as it is running Sunday errands. Performance is impressive, and the Macan’s suspension is poise personified: taut while cornering but not so firm that it sacrifices ride comfort on the work commute. It’s this flexibility that earned the Macan a place on our 2022 10Best list. All-wheel drive is standard, and buyers can pick from one of three turbocharged engines. Some auto enthusiasts may kvetch about the infiltration of SUVs—and we’re guilty of similar complaints—but with the Macan, there are so few compromises that it deserves respect from even the most ardent SUV detractors.

The 2022 Porsche Macan Turbo is the single best driving crossover on the planet. That’s not hyperbole, it’s truth. Despite a higher center of gravity and heftier curb weight than the Porsche 718 Boxster and 718 Cayman the compact luxury SUV is almost as enthralling. While the Turbo model shares a lot with the Porsche Macans we review separately, it packs the lines highest price tag and mightiest engine, a 434-hp twin-turbo V-6 that’s audibly rousing and brutally quick. It teams with a zealous dual-clutch automatic transmission and a tenacious all-wheel-drive system. Armed with these compelling attributes, the Porsche’s supernatural chassis tuning gives the driver an immersive experience that transcends the limitations of the SUV species. Consider also that it can carry more people and stuff than any sports car. Which is why we think the Macan Turbo is practically perfect—and vice versa—so we’ve given it a 10Best award for 2022.

Mercedes-AMG juiced up the standard GLC-class to create the 2022 GLC43 and GLC63 performance SUVs, and the results speak for themselves. Unlike the Benz model, available only with a turbocharged four-cylinder, the AMG athletes come with either a 385-hp twin-turbocharged V-6 (GLC43) or a 469-hp twin-turbo V-8 (GLC63). Both offer blistering acceleration and sharper handling than the standard model. Despite their performance potential, each retains the GLC-class’s refinement and sports an upscale interior with all sorts of modern technology and luxury features. Rival SUVs with similar price tags may be slightly more practical or a bit more subtle, but the AMG GLC-class SUVs offer everything a driving enthusiast dreams about.

Even though it’s an SUV, the 2022 BMW X3 will surprise with its fun-to-drive nature, a hallmark of the brand’s sports sedans through the years. A trio of available powertrains provide plentiful performance, especially the gutsy turbocharged 3.0-liter inline six in the sportiest M40i model. While rivals such as the Mercedes-Benz GLC-class and the Volvo XC60 offer a slightly more elevated interior design, X3 occupants are treated to a nicely-trimmed cabin of very conservative design that offers plenty of space for adults in both the front and rear seats. A host of tech features make the X3 a well-connected SUV, and behind the folding second-row there’s plenty of space for all manner of luggage, groceries, home-improvement items, and any of the other gear an SUV is expected to haul.

There are several other hot-rodded compact crossovers, but none is as ravishing as the 2022 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Thankfully, the Italian stunner is as fun to drive as its curvy body is to look at. Alfa Romeo supplies the zestiest Stelvio (the rest of the lineup is reviewed separately) with a 505-hp twin-turbo V-6 that slings from a stop and sings at WOT (read: wide-open throttle). It is worth mentioning that Alfa is known for its reliability issues. Still, the enthralling six-pot sends power to all wheels via a prudent eight-speed automatic that can be shifted with prominent column-mounted paddles. Encounter a snaking mountain pass—like the one the Stelvio is named after—and the Quadrifoglio (QF for short) will showcase its surprising athleticism and immersive controls. Sure, the 2022 Stelvio QF’s interior volume is smaller and its price higher than luxury rivals, but its attractiveness and exclusiveness are more apparent.

Handsomely styled and thoughtfully designed, the 2022 Volvo XC60 offers a unique Scandinavian take on the compact luxury SUV. A trio of four-cylinder powertrains is offered—the turbocharged T5 is standard, while a turbocharged-and-supercharged version called T6 and a plug-in hybrid T8 variant are optional—all providing ample power and decent fuel efficiency. The XC60’s upscale cabin puts real pressure on rivals such as the Audi Q5, the BMW X3, and the Mercedes-Benz GLC-class, and its suite of standard driver-assistance features gives it an edge in the safety department. A 12.3-inch digital gauge display and a vertically oriented 9.0-inch infotainment screen are both standard, as well, and provide plenty of options for connectivity. The infotainment’s slow startup, though, is a rare annoyance in an otherwise exquisite package.

Kia transforms the 2022 Sorento from minivan-esque to muscular with the reimagined version of its mid-size crossover. With a squarer silhouette and more assertive exterior details, the new generation looks a lot different than the one it replaces. The cabin design is an improvement over its predecessor, too, with slick digital interfaces and snazzier styling throughout. The three-row SUV also has a diverse selection of powertrains, including a 281-hp turbocharged four-cylinder engine and a hybrid model that will deliver 39 mpg in the city. Slotting between the 10Best-winning Telluride and the compact Sportage, the 2022 Sorento looks to further bolster an already impressive portfolio of Kia SUVs.

The 2022 Kia Telluride is a terrific three-row crossover because it’s great for shuttling families and looks more expensive than it is. Credit Kia’s ability to deliver an upscale experience and popular features at a bargain price for its largest model’s success—earning a spot on this year’s 10Best list. The Telluride has few compromises and outshines its mid-size SUV competitors in all the important categories. While its standard V-6 powertrain could be more fuel-efficient, and we wouldn’t mind if its driving behavior was sharper, there’s no denying that it exceeds its mission of moving people and their stuff better than anything in its class. The 2022 Telluride simply provides unrivaled levels of luxury and remarkable utility, which is why it’ll make you feel richer than your bank account might suggest.

Although the 2022 Palisade shares a platform with the Kia Telluride, the Hyundai’s distinct styling cleverly carves out its own niche. That allows it to appeal to a different subset of the SUV-buying public while offering much of what we like about the Telluride, including a smooth-running powertrain, spacious cabin, and composed on-road demeanor. The Palisade takes a more upscale approach, with its top trims offering almost Genesis-like levels of comfort and refinement. Along the way, its cheaper value-minded trims still offer a generous set of convenience and infotainment features made to suit the modern family. Its long warranty coverage and standard driver-assistance tech are yet two more reasons to have the Palisade at the top of your shopping list.

If the idea of buying a crossover is an affront to your driving-enthusiast sensibilities, we’re happy to report that the 2022 Mazda CX-9 delivers plenty of the brand’s hallmark driving verve. Its handling is far sharper than any of its rivals’ and it’s powered by a turbocharged four-cylinder that will provide enough pep for most drivers. The Mazda’s cabin earns just as much love from our editors as its driving dynamics, as it offers a near-luxury atmosphere and competitive list of standard and optional features. A host of driver-assistance features are standard, too. Rivals such as the also-excellent Kia Telluride and its corporate cousin, the Hyundai Palisade, offer more passenger and cargo space, but the CX-9 remains one of our favorite SUVs to recommend to those who value athletic handling and driver engagement as much as we do.

Spacious, capable, and nicely equipped for the money, the 2022 Honda Passport hits its mark as a mid-size SUV. Sharing many of its mechanicals with the three-row Pilot and Ridgeline pickup, the Passport uses a familiar name from Honda’s 1990s lineup but is fully modern, with plenty of standard safety equipment and optional tech features. Its standard V-6 engine is powerful, and its interior is practical and capacious. We chose it as our favorite two-row mid-size crossover in a comparison test over the Ford Edge, the Nissan Murano, the Chevy Blazer, and the Hyundai Santa Fe on these merits and because it’s good to drive, with confident handling. Its main demerits include so-so fuel economy and some occasionally fussy interior controls. Despite these quibbles, it is one of our highest-rated SUVs.

The 2022 Porsche Cayenne is an SUV by design but a sports car by nature. This largest of Porsches provides a diverse range of powertrains that include a pair of proficient V-6s, a modern plug-in hybrid, and a thundering twin-turbo V-8. Of course, power is pointless if it isn’t properly harnessed, and the Cayenne’s innate athleticism and sublime handling traits ensure it lives up to the German brand’s illustrious history. Its spacious interior is basically a canvas for customization thanks to Porsche’s extensive roster of available options. While these features can quickly inflate its price, and we think some should be standard, at least they’re discretional. Besides, the 2022 Cayenne—and its coupe counterpart (reviewed separately)—are mid-size luxury crossovers that fully engage driving enthusiasts. That makes them our favorite choice.

Стратегия форекс «Рабочая зона»

In our eyes, a mid-size luxury SUV is at its best when it so effortlessly blends on-road driving satisfaction with modern technology and a posh cabin—and the 2022 BMW X5 does just that. Three different powertrains are offered—including a plug-in hybrid model and a high-performance twin-turbo V-8—and the X5’s road manners are decidedly athletic. Its styling is attractive without being overly flashy, and the interior treats occupants with quality materials, comfortable seats, and a plethora of convenience and luxury features. It faces heady competition from the likes of the Audi Q7, the Porsche Cayenne, and the Mercedes-Benz GLE-class, but the X5 is a richly outfitted package well-equipped for the task at hand.

Supremely elegant and technologically advanced, the 2022 Volvo XC90 is one of the most desirable mid-size luxury crossovers. Volvo loves to promote its safety-conscious image and makes it real by packing its lone three-row SUV with copious standard driver assists. Along with tech-savvy features such as a fully digital gauge cluster and a tablet-like infotainment touchscreen, the XC90 offers a semi-autonomous drive mode. Although the Volvo isn’t very engaging from behind the wheel, especially compared with sportier rivals such as the Audi Q7 and Porsche Cayenne, it has one of the prettiest interiors in the game. A trio of four-cylinder engines are highlighted by a quick and potent 400-hp plug-in hybrid. However, the hybrid has a short all-electric range. Still, the 2022 XC90 is a perfectly splendid luxury vehicle with seating for up to seven.

The 2022 BMW X7 is the brand’s biggest people mover and brings an undeniably upscale aura and impressive levels of performance. Behind the three-row SUV’s borderline-bloated kidney grille are three excellent turbocharged engine options. While the standard straight-six is perfectly adequate with its 335 horsepower, there’s a lusty V-8 that makes either 523 or 612 horsepower. To get the highest-output engine requires ordering the Alpina XB7, which costs almost twice as much as the base model but delivers the excess expected by those who can afford it. Still, the beauty of the big BMW is that every one has a cushy and hushed cabin, as well as a plethora of luxury amenities and driver-assistance tech. Although its interior is smaller than its exterior suggests, and its power rear seats have sluggish operation, the 2022 X7 earns the highest marks among high-end SUVs.

Chevy totally reinvents its oldest nameplate with the all-new 2022 Suburban—and it’s bigger and better than ever. It shares a lot with the redesigned Chevy Tahoe; however, its extra length and newly adopted independent rear suspension bring more cargo and third-row space. Those traits make the ‘Burban the biggest SUV to wear a bowtie and a serious competitor to enormous alternatives such as the Ford Expedition Max. In addition to its familiar V-8 engines, the Chevy now includes a diesel option with loads of torque. Of course, it also offers an abundance of obligatory equipment such as contemporary driver assists and countless infotainment features.

The phrase latest and greatest may be a cliché, but it actually applies to the all-new 2022 Chevy Tahoe. With a fresh face and contemporary content, the three-row SUV is the shorter version of the equally new Chevy Suburban. The 2022 Tahoe is not only bigger on the outside, its third row and cargo area have grown, too. This is partly due to the debut of its independent rear suspension, which fixes the issues that plagued the previous generation. Along with a roomier cabin, it offers two dutiful V-8 engines as well as an efficient and torquey diesel. There’s also a host of driver-assistance options and popular infotainment features that should delight full-size families.

When it comes to large, three-row family-hauling, toy-towing muscle, the 2022 GMC Yukon and Yukon XL are hard to beat. Redesigned from the ground up for 2022, the new Yukon borrows mechanicals from the Chevy Tahoe and Suburban, but goes its own way with unique looks and a few novel features. Three engines are offered—two gasoline V-8s and a turbo-diesel inline-six—all mated to a 10-speed automatic that’s operated via GMC’s signature push-button gear selector. The cabin is roomier and better equipped than last year’s model and cargo space has increased as well—all the better for family vacations, trips to Home Depot, and tailgating parties.

Difference Between an SUV and Crossover

Crossover and SUVs are the largest and most popular vehicle segments representing the whole automotive industry these days. While sedans and hatchbacks have their own charm, most people would always go for an SUV or a crossover. Perhaps a decade ago, one would have been referring to the more fuel-efficient hatchbacks or compact sedans for that matter, but with more flexibility and fuel-efficient engines, utility vehicles are fast becoming the peoples’ favorite family car these days. Ask any auto enthusiast what type of vehicle they like to ride and most will say they’d love to ride an SUV or a crossover any time of the day. No wonder SUV sales have been increasing at an unprecedented rate for the last couple of years. The question is: what’s the difference between the two?

What is an SUV?

SUV, short for “Sports Utility Vehicle”, is a vehicle classification similar to a multi-utility station wagon or an estate car that’s usually featured with four-wheel drive for both on-road and off-road driving. It’s a powerful vehicle equipped with all the sturdy features to be driven over rough grounds. The name doesn’t say a whole lot about the vehicle though. Generally, SUVs have a “body on frame” design meaning the body and the frame are built separately and then assembled later. They are specifically designed to withstand tough terrains and harsh conditions while being comfy enough to be a perfect family car at the same time. They also have spacious interiors and large boot space accompanied by a sloping back to easily accommodate five to seven people.

The term SUV, however, is used to refer to both SUVs and crossovers. Back then, SUVs used to be all muscle with more off-road capabilities fitted with four wheel drives. From an engineering point of view, they were high-riding vehicles with tall interiors and high seating position to mimic the built of a pick-up truck. Early SUVs were believed to be the descendants of the more rugged and utilitarian light-wheeled military vehicles that were intended to carry soldiers over rough terrains. It wasn’t until the 90’s that SUVs became the vehicle of choice in America and Asia. SUVs have come a long way from an expensive choice of car to a more standard and economical family car. The most popular SUV brands are Jeep, Land Rover, Hummer, Chevrolet, etc.

What is a Crossover?

Crossover, as the name suggests, is a crossover between a full-fledged sedan and a compact SUV to resemble an all-purpose minivan. Crossovers are more like compact SUVs except they are built on a car chassis platform with unibody architecture. Unlike SUVs, the body and the frame of a crossover vehicle are built as a single piece. The best thing about unibody designs is that they are much lighter which accounts for better fuel efficiency and better fuel efficiency means agility. Crossovers are a perfect family car with all the bells and whistles of a sports utility vehicle. The term crossover came as a better alternative to a full-fledged SUV less than a decade ago but has evolved into something more utilitarian.

They have an edge over the old school SUVs in terms of convenience and capabilities. SUVs were initially popular for their size and high seating position and people would actually feel safe in these giant beats, but they were heavy and anyone could attest to the limited handling capabilities of one. This is where crossovers come to the picture. They are practically compact SUVs with combined features of fuel-efficient hatchbacks (or sedans) and rugged off-roader SUVs. To overcome the limitations of SUVs, automakers have started making SUV-like vehicles called crossover that would not only be easier to handle but also comfortable enough for long rides yet equally fuel friendly. From the structural rigid SUVs to performance-driven sedans, crossovers have come a long way to become the perfect go-to family car.

Difference between SUV and Crossover

Basics of SUV and a Crossover

While the terms SUV and crossover are often used interchangeably within the automotive industry, the difference between the two is quite subtle. SUVs are generally four wheel drives with exceptional off-road capabilities to be driven over tough terrains under the harshest conditions. Crossovers are technically compact SUVs with the combined features of a full-fledged SUV and the convenience of a sedan.

Platform of SUV and a Crossover

On the surface, they all look just the same. While crossovers are technically SUVs but not all crossovers are four wheel drives. A crossover is built on a car chassis platform, while an SUV is built on a truck chassis platform. SUVs mimic the built of a station wagon, while crossovers are more like minivans.

Форекс стратегия Geo Crossover Signal.

Architecture of SUV and a Crossover

Both SUVs and crossovers possess almost similar capabilities in terms of convenience and ride quality, but SUVs are more heavy-duty with a slight rugged architecture. SUVs boast a “body on frame” architecture meaning both the body and frame are built separately and then assembled later, while a crossover is usually a unibody design meaning the body and the frame are built as a single piece.

Purpose of SUV and a Crossover

SUVs are heavy duty vehicles with superior off-road capabilities and exceptional handling. An SUV is nearly anything that come with all wheel drive and raised ground clearance and is intended for traversing the rough grounds even in the harshest of conditions. Crossovers are more practical in design intended to become the perfect go-to family car.

SUV vs. Crossover: Comparison Chart

Summary of SUV Verses Crossover

The term SUV is often used in conjunction with crossover, but they are quite different in terms of ride quality and convenience. While SUVs are generally heavy duty vehicles with exceptional off-road capabilities intended to be driven over rough grounds in the harshest of conditions, crossovers are an all-purpose utility vehicle tailor-made to fit every budget and style. SUVs are built on a truck chassis platform based on a “body on frame” design meaning the body and the frame are built separately. Crossovers, on the other hand, are built on a car chassis platform based on a unibody design meaning the body and the frame are built as a single piece.

Sagar Khillar is a prolific content/article/blog writer working as a Senior Content Developer/Writer in a reputed client services firm based in India. He has that urge to research on versatile topics and develop high-quality content to make it the best read. Thanks to his passion for writing, he has over 7 years of professional experience in writing and editing services across a wide variety of print and electronic platforms.

Outside his professional life, Sagar loves to connect with people from different cultures and origin. You can say he is curious by nature. He believes everyone is a learning experience and it brings a certain excitement, kind of a curiosity to keep going. It may feel silly at first, but it loosens you up after a while and makes it easier for you to start conversations with total strangers – that’s what he said.»

Top 10 Best Gas Mileage Crossovers

The standard features of the Mazda CX-3 Sport include SKYACTIV-G 2.0L I-4 148hp engine, 6-speed automatic transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, air conditioning, 16" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, electronic stability.

2022 Honda HR-V LX FWD

MPG City 0 | Hwy 0

34 MPG

The standard features of the Honda HR-V LX include 1.8L I-4 141hp engine, 2-speed CVT transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), SmartVent side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, air conditioning, 17" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, VSA electronic stability.

2022 Honda CR-V EX FWD

MPG City 0 | Hwy 0

34 MPG

The standard features of the Honda CR-V EX include 1.5L I-4 190hp intercooled turbo engine, 2-speed CVT transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), SmartVent side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 18" aluminum wheels, cruise control, Adaptive Cruise Control with Low-Speed Follow distance pacing, ABS and driveline traction control, electronic stability.

2022 Nissan Kicks S

MPG City 0 | Hwy 0

36 MPG

The standard features of the Nissan Kicks S include 1.6L I-4 125hp engine, 2-speed CVT transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, driver knee airbag, airbag occupancy sensor, air conditioning, 16" steel wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, Vehicle Dynamic Control (VDC) electronic stability.

2022 Lexus UX 250h Base AWD

MPG City 0 | Hwy 0

38 MPG

The standard features of the Lexus UX 250h Base include 2.0L I-4 175hp hybrid engine, 2-speed CVT transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, rear side-impact airbag, driver and passenger knee airbag, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 18" aluminum wheels, cruise control, All-Speed Dynamic Radar Cruise Control distance pacing, ABS and driveline traction control, all-wheel drive.

2022 GMC Terrain SLE Diesel FWD

MPG City 0 | Hwy 0

39 MPG

The standard features of the GMC Terrain SLE Diesel include 1.6L I-4 137hp intercooled turbo engine, 6-speed automatic transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 17" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, electronic stability.

2022 Chevrolet Equinox 3LT FWD

MPG City 0 | Hwy 0

39 MPG

The standard features of the Chevrolet Equinox LT include 1.6L I-4 137hp intercooled turbo engine, 6-speed automatic transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 17" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, StabiliTrak electronic stability.

2022 Kia Niro FE

MPG City 0 | Hwy 0

49 MPG

The standard features of the Kia Niro FE include 1.6L I-4 139hp hybrid gas engine, 6-speed auto-shift manual transmission with overdrive, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, driver knee airbag, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 16" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, electronic stability.

2022 Kia Soul EV +

MPG City 0 | Hwy 0

93 MPG

The standard features of the Kia Soul EV + include 109hp engine 1-speed automatic transmission, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), integrated navigation system, side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 16" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control.

Форекс стратегия Geo Crossover Signal

2022 Hyundai Kona EV SEL

MPG City 0 | Hwy 0

108 MPG

The standard features of the Hyundai Kona EV SEL include 201hp engine 1-speed automatic transmission, 4-wheel anti-lock brakes (ABS), side seat mounted airbags, curtain 1st and 2nd row overhead airbags, airbag occupancy sensor, automatic air conditioning, 17" aluminum wheels, cruise control, ABS and driveline traction control, electronic stability.

ФОРЕКС ИНДИКАТОР CROSSOVER

Stoch Crossing

Данный индикатор является модифицированной версией индикатора EMA Crossover Signal, основанный на стохастическом осцилляторе.

Узнать более подробно о данном индикаторе, а также скачать его исходный код на языке MQL4, можно здесь:

Scalping Indicator Pro mt4

Scalping Indicator Pro is a powerful indicator that works in trend as well as non trending market conditions. This indicator is perfect for scalp trades as well as swing trades. Scalping Indicator Pro is not just an indicator, but a trading strategy itself. It doesn’t requires any additional indicators for the trading setup.

Why use Scalping Indicator Pro?

  • Great for novice traders as well as experienced traders.
  • Low risk entries.
  • Doesn’t repaints.
  • No additional Indicator is needed.
  • Its a trading strategy itself.
  • It is perfect for scalping and swing trades.
  • Simple and easy to use.
  • Works in both trending and non trending markets.
  • Popup Alerts, Push Notification and Email alerts.
  • Can be integrated in Expert Advisors.

How to trade with Scalping Indicator Pro?

If you are a visual learner,you can skip reading content below and watch the video demonstration.

When you deploy the indicator on the chart, you’ll see two lines. Thick golden line is «Trend Line». Thin pink line is «Signal Line».

Trend line is used to determine the trend as well as used to enter the market. Signal line is used only to enter the market.

«Trend line or Golden line» is used to predict the trend of the market. When the golden line goes below lowerlevel (Level 20) and rises up, it means the market conditions are turning bullish. When the golden line goes above the upperlevel (Level 80) and falls, it means the market conditions are turning bearish. If the golden line is below level 20 and isn’t rising above level 20, it means the market is bearish. If the golden line is above level 80 and isn’t falling below level 80, it means the market is bullish.

«Signal line or Pink line» is to used only for entries. If the golden line is staying above level 80 (Bullish Market) and pink line goes below level 20 then it can be a potential time to enter the market and go long. If the golden line is staying below level 80(Bearish Market) and pink line goes above level 20 then it can be a potential time to enter the market and go short. Pink line or Signal line assists traders to ride the trend as well as help traders enter in market with tighter stop loss. You can place the stop-loss just few pips above or below the entry or the last highest high or lowest low.

Although no additional indicator is required, you can definitely combine other indicators with Scalping Indicator Pro to form your trading strategy.

Индикатор TRIX.Crossover

TRIX.Crossover — индикатор для торговой платформы MetaTrader 4, который формирует свои сигналы на основе тройной экспоненциальной скользящай средней. Трейдерам эта скользящая средняя известна под названием TEMA. Более ранее название EMA, где в отличии от классической скользяей средней, большее значение придается последнему изменению цены. За счет этого не только уменьшается уровень запаздывания, но и увеличивается число убыточных сигналов. Впрочем, тип скользящей средней используемой в индикаторе, трейдер выбирает самостоятельно. В данной версии используется подвальный индикатор, поэтому его можно использовать для подтверждения входа в трендовых торговых стратегиях.

Индикатор TRIX.Crossover не перерисовывает своих сигналов и может быть использован на таймфрамх от М1. Несмотря на минимальный уровень запаздывания сигналы будут сформированы на основе тройного сглаживания цены. Следовательно, незначительные колебания цены будут отсеяны. На графике представлен в виде двух линий Трикс. Одна из которых медленная и считается основной, а вторая быстрая и считается второстепенной. Их пересечение и формирует сигнал к открытию позиции, который указан на скриншоте ниже.

В целом, представленный индикатор способен генерировать три типа сигналов:

  • Пересечение медленной и быстрой линии формирует сигнал к развороту тренда. При пересечении формируется кружочек. Зеленый цвет кружочка указывает на возможность дальнейшего роста цены, а красный указывает на возможность дальнейшего снижения цены;
  • Пересечение медленной линии Трикс нулевой отметки так же является трендовым сигналом и указывает на возможность дальнейшего движения цены в сторону пробоя;
  • Обе линии окрашены в один цвет и двигаются в одном направлении — указывает на сильное движение по тренду, а значит вскоре можно ждать коррекцию. Когда две серые линии, то это и есть коррекция к основному тренду.

Какие сигналы отображать настраивается в параметре Signal Type, который можно найти в настройках индикатора TRIX.Crossover.

  1. По умолчанию установлен Trix and signal crossover, который фиксирует пересечение медленной и быстрой линии индикатора по типу пересечения скользящих средних.
  2. Trix crossing zero point – пересечение медленной линии нулевой отметки.
  3. Trix and signal moving in one direction – медленна и быстрая линия двигаются в одном направлении.

В тоже время есть уровни 10000 и -10000. Как только обе линии их пробивают, то цена находится в так называемой зоне перекупленности или перепроданности. Далее возможно угасание тренда. При этом сигналы сформированные в этих зонах более качественные, чем сигналы сформированные у нулевой отметки.

При использовании индикатора TRIX.Crossover рекомендуется не ждать обратного сигнала для закрытия сделки. Желательно установить фиксированный тейк профит, если не планируете совмещать сигналы этого осциллятора с другими индикаторами. Стоит отметить, что быстрая и медленная линии индикатора TRIX.Crossover имеют свои настройки. При этом индикатор не имеет ограничений рассчета только по экспоненциальной скользящей средней. В нем можно использовать 4 вида скользящих средних, а так же любые цены баров/свечей.

Trix Period — отвечает за количество свечей, которые берутся в рассчет при построении медленной линии TRIX.

Signal period — отвечает за количество свечей, которые берутся в рассчет при построении быстрой (сигнальной) линии TRIX.

Trix MA type — это тип скользящей средней, которая будет использована при построении линий индикатора. По умолчанию Exponential, но можно выбрать классику Simple или Smoothed, Linear weighted. Применяется для обоих линий сразу.

Price to calculate — позволяет выбрать цены открытия, закрытия баров, которые будут использованы при построении линий индикатора TRIX.Crossover.

Show histogram — к сигналам добавляется гисторгамма. По умолчанию функция отключена.

Show levels отвечает за отображение всех горизонтальных уровней, а Distance of levels from zero за отображение вспомогательных. Вспомогательные уровни расположены выше и ниже нулевой отметки.

Установка индикатора в терминал МТ4 стандартная. Распакуйте архив и переносим индикатор в папку MQL4/indicators вашего терминала. При установке на график не забудьте разрешить импорт DLL.

Лучшие Форекс брокеры 2021: